Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος & Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού

Εφαρμοσμένων Τεχνών

Μηχανολογίας

Δεν υπάρχουν άρθρα σε αυτήν την κατηγορία. Εάν εμφανίζονται υποκατηγορίες σε αυτήν τη σελίδα, μπορεί να περιέχουν άρθρα.

Υποκατηγορίες

  • Δραστηριότητες

    ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    1Ο ΕΠΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

     

    ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

     

    Οι μαθητές του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αρκετές ομαδικές εργασίες. Για να πραγματοποιηθούν απαιτείται η συνεργασία της ομάδας τόσο κατά τη σχεδίαση, το δημιουργικό μέρος, όσο και κατά την κατασκευή, το τεχνικό μέρος.

    Η συνεργασία των μαθητών προϋποθέτει την μεταξύ τους συνεννόηση σχετικά με τις παραμέτρους της ατομικής δραστηριότητας, την προσήλωση στην προσπάθεια επίτευξης του επιθυμητού αποτελέσματος, έτσι όπως αυτό προσδιορίσθηκε από την ομάδα, αλλά ταυτόχρονα και την ελαστικότητα που διακρίνει την καλλιτεχνική συνεργασία σχετικά με την εναλλαγή των ρόλων και την αναδιάταξη ανά πάσα στιγμή του επιμέρους σχεδιασμού προς την κατεύθυνση της διαρκούς βελτίωσης της τελικής ιδέας.

    Τα προβλήματα που προκύπτουν σε κάθε στάδιο επιλύονται με δημιουργικό τρόπο από την ομάδα, που καρπώνεται την εμπειρία ως τρόπο και ως αποτέλεσμα, η οποία καθίσταται πλέον δυναμικά εκμεταλλεύσιμη σε κάθε επόμενη παρόμοια προβληματική.

    Τα διδακτικά οφέλη που προκύπτουν από την παραπάνω διαδικασία για τους μαθητές αναλύονται σε ατομικά και ομαδικά.

    Στα ατομικά οφέλη εγγράφεται η καλλιέργεια διαλεκτικής σκέψης και ορθού λόγου, βασισμένου σε επιχειρήματα που δύσκολα διαμορφώνονται λόγω της αισθητικής διάστασης της προβληματικής? η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός, γεννήματα της αποδοχής της διαφορετικότητας, τόσο στο χαρακτήρα όσο και στις ικανότητες των ατόμων, διαφορετικότητα που αναδεικνύεται έντονα όπου υφίσταται καλλιτεχνική άποψη? αυτοπεριορισμός και αποδοχή του δημοκρατικά υπερτερούντος, συμπεριφορά που αξιώνει το σεβασμό και ενισχύει τους συναισθηματικούς δεσμούς των ατόμων.  

    Η συναισθηματική πληρότητα που βιώνει ο μαθητής, συμμετέχοντας σε ευρύτερο πλαίσιο από το προσωπικό και η κατ αυτόν τον τρόπο συνειδητοποίηση της ευθύνης του απέναντι στο κοινωνικό σύνολο ανήκει επίσης στα ατομικά οφέλη. Ο, τι δίνει στην ομάδα μετουσιώνεται και τον ανατροφοδοτεί διατηρώντας τη διάθεση και τη διαθεσιμότητά του.

    Στα ομαδικά οφέλη κυρίαρχη αξία αποτελεί η δυνατότητα της ομάδας να ενσωματώνει το διαφορετικό με τον πιο θετικό, δημιουργικό τρόπο και να υποβαθμίζει την υποβόσκουσα ρατσιστική συμπεριφορά. Από την άλλη, ακριβώς λόγω της ελεύθερης συνεργασίας, ενθαρρύνονται συγκρούσεις και διαμάχες αφήνοντας να διαφανούν κατεστημένες ρατσιστικές αντιλήψεις και να διαγραφούν ψυχολογικοί χαρακτήρες που ενδεχομένως χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης από τον εκπαιδευτικό (ανασφάλειες, επιθετικότητα κ.α.).

    Η επίτευξη του αποτελέσματος, η εκπλήρωση του σκοπού, η αποτυχία, δημιουργούν καθολικές συναισθηματικές φορτίσεις που ισχυροποιούν τους δεσμούς των μαθητών και ενισχύουν τη συγκρότηση ενός συνόλου, μιας ομάδας, με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ικανή να πορευθεί προς μια σχετική αυτονόμηση από την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, ο οποίος περιορίζεται στη συνδιαμόρφωση των τελικών στόχων της ομάδας και στην αξιολόγηση.  

Joomla Templates - by Joomlage.com